piątek, 16 września 2011

Krem z cebuli i placuszki z cukinii

Cześć!
Nie wiem czy już wspominałam, że moją wielką pasją jest gotowanie! Dzisiaj podzielę się z Wami moimi pomysłami na dobre i mało kosztowne dania..ale za to jakie pyszne ;)
Przepis na krem cebulowy znalazłam w mojej książce kucharskiej i powiem szczerze, na początku wcale mnie nie zachwycił, jednak postanowiłam spróbować...nie żałuję...Mam nadzieję, że Wy także go wypróbujecie!















 Krem z cebuli

Składniki:

8 dużych cebul (najlepiej młodych)
3 szklanki esencji rosołu
łyżka masła
szklanka gęstej śmietany
2 łyżki mleka
kopiasta łyżeczka mąki
szczypt cukru
zielenina









 Przygotowanie:


1. Obrane cebule kroimy w średniej grubości talarki, wrzucamy na rozgrzane masło


2. Oprószamy szczyptą cukru i dusimy pod przykryciem, aż nabiorą złocistego koloru.
3. Wlewamy szklankę rosołu  i gotujemy razem przez ok. 3 minuty.


4. Następnie przecieramy przez sito lub rozdrabniamy w malakserze.


5. Przetartą cebulę łączymy z resztą rosołu i dodajemy rozprowadzoną w mleku mąkę.


6. Zagotowujemy i trzymamy na ogniu przez 3 minuty, po czym łączymy z lekko spienioną śmietaną. Gdy zajdzie taka potrzeba  krem możemy doprawić według uznania. Tak przygotowany krem podaję z samodzielnie przygotowanymi grzankami  :)

Placuszki z cukinii

Składniki :

1 średniej wielkości cukinia (lub 3 małe)
1 mała cebula
2 jajka 
5 kopiastych łyżek mąki
2 łyżki kwaśnej śmietany lub 4 łyżki mleka
szczypta soli i pieprzu



Przygotowanie:




1. Obraną (wydrążoną z pestek) cukinię tarkujemy na tarce o małych oczkach - 1/3 ilości. Powstała masa przypomina , tę n placki ziemniaczane nie może być jej jednak dużo, ponieważ maa będzie za rzadka.



 2/3 porcji cukinii tarkujemy na "dużych oczkach" - ja używam do tych czynności zwykłej tarki, choć zastosowanie maszynki uchroni Cię przed zranionymi palcami ;)










2. Cebulę również tarkujemy na "małych oczkach" 



3. Łączymy pozostałe składniki w jednolitą masę...


4. ... i zabieramy się za smażenie! Kiedy placki nabiorą złotego koloru zdejmujemy je z patelni i przystępujemy do konsumpcji ;) 
Placki można podawać np. z plastrami mozzarelli na wierzchu czy z sosem, np. beszamelowym. Ciekawą opcją są również placki z cukinii na słodko - zamiast soli i pieprzu dodajemy szczyptę cukru. Możemy je podawać ze śmietaną, syropem czy konfiturami. Ja jednak wolę wersję "na słono" ;)

Nie pozostaje mi nic innego jak tylko zachęcić Was do wypróbowania moich przepisów !


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz